خبري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 5
دیروز : 12
افراد آنلاین : 1
همه : 2948
چت باکس

چند توصيه براي افزايش طول عمر موتور برق

اين كه آيا موتور برق شما منبع اصلي قدرت شماست يا به عنوان يك منبع انرژي پشتيبان استفاده مي شود،مسئله اي مهم است كه بايد با نگهداري مناسب طول عمر موتور برق خود را افزايش دهيم. بهترين روش براي افزايش طول عمر موتور برق شما از طريق نگهداري پيشگيرانه است.اين روند بسيار ساده است و مستلزم چك كردن روغن موتور برق شما است.

با توجه به توصيه هاي زير مي توانيد جلوي خرابي دستگاه را بگيريد:

بازرسي و جايگزيني فيلتر روغن:يك بار در سال فيلتر روغن موتور برق خود را تعويض كنيد اين يك راه بسيار موثر است. كمربند خشك يا ترك خورده ي موتور برق مي تواند باعث ناكارايي عملكرد موتور برق شما شود، چك كردن آن اين يك راهكار موثر براي جلوگيري از گرماي بيش از حد موتور برق است.اگر ژنراتور شما نياز به ضد يخ دارد؛آن را در فصول سرد سال تخليه و با ضديخ مرغوب آن را جايگزين كنيد.مايعات قديمي مي تواند به خوردگي رادياتور موتور برق منجر شود.

سيستم برق : پايانه هاي باتري را بررسي كنيد و در صورت نياز براي حفظ يك اتصال قوي آن ها را تميز كنيد. باتري هاي ناكارآمد يكي از علل شكست هاي آماده به كار هستند.حتي باتري هايي كه بسيار خوب نگهداري مي شوند، زماني كه ضعيف مي شوند بايد جايگزين شوند با اين عمل شارژ قوي براي دستگاه حفظ مي شود. تنها راه پيشگيري ازخرابي، تست و بازرسي مناسب است.اگر باتري ها ولتاژ كافي ندارند بايد آن ها را تعويض كنيد.اين يك تكنيك براي افزايش راندمان سلامت موتور برق شما است.

سيستم ورودي هوا:بازرسي فيلتر هوا بايد شامل يك كولر شارژ كننده هوا براي هر قطعه اي باشد كه مي تواند باله ها را آسيب برساند يا آنها را مسدود كند.

سيستم سوخت: در حين عمليات بايد تمامي خطوط و فيلترها براي هر شكاف بررسي شود. هر سطحي كه نشانه هايي از سايش يا نشتي را نشان مي دهد فورا تعمير كنيد تا از شكست نهايي جلوگيري كند. سطح روغن بايد هنگامي كه موتور خاموش است در فواصل زماني معين بررسي شود. همچنين سوخت ديزل بايد به صورت دوره اي تخليه شود.

سيستم اگزوز: بازديد از كل سيستم اگزوز كه شامل منيفلد،توربو شارژر و لوله هاي مربوط به مجراي خروجي مي شود.چك كردن محل اتصالات ،جوش،واشرها و محل هايي كه به هم متصل شده اند فاقد نشتي باشد.و در صورت مشاهده نشتي سريعا برطرف شود .همچنين مطمئن شويد كه لوله اگزوز محيط مجاور خودش را بيش از اندازه گرم نمي كند.

 

موتور: به صورت روزانه بايد سطح و دماي آب رادياتور بررسي شود.همچنين چك كردن وضعيت روغن و فشار آن به صورت روزانه امري واجب براي سلامت موتور برق است.موتور حاوي يك آلارم است كه اكثر مشكلات موتور را مشخص مي كند.اگر تغييري در صدا،لرزش،دود،ميزان توان دستگاه و مقدار مصرف سوخت احساس شد بايد فورا آن را بررسي كنيد.

 

سيستم هاي خنك كننده: سطح را در موتور سرد كنترل كنيد. اگر سطح پايين باشد يعني تقريبا سه چهارم اينچ، زير كفي را بايد مهر و موم كنيد.

 

تمام راهكارهاي ساده و مفيد بالا ميتواند طول عمر دستگاه موتور برق شما را افزايش دهد.در صورت بروز سوال ميتوانيد با تيم حرفه اي ما آريان صنعت تماس برقرار كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۰:۴۸ ] [ bamana ]

اگر در حال حاضر تجارت يا كسب و كاري تازه تاسيس و نوپا در اختيار داريد. مي توانيد با آموزش گام به گام در اين مقاله لوگويي جذاب و ساده را براي تجارت خود طراحي كنيد. ما در اين مقاله سعي داريم طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ را در مدت زمان كوتاهي به مخاطبان آموزش دهيم.
طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ ، نيازمند آشنايي اوليه شما با محيط فتوشاپ مي باشد. فتوشاپ قادر به انجام كارهايي فراتر از ويرايش عكس است. هر چند در طراحي لوگو حرفه اي معمولا از برنامه هاي ديگري مانند كورل هم استفاده مي شود اما بايد بدانيم كه فتوشاپ يكي از قدرتمند ترين برنامه هاي طراحي لوگو مي باشد.
امروزه لوگوهاي موفق و مدرن در سطح جهاني ديگر پيچيده يا به اصطلاح كلاسيك نمي باشند. طراحي لوگوها در عين حال كه ساده هستند از استاندارهاي جهاني برخوداراند و بر طبق اصول طراحي شده اند. پس با توجه به تمام استاندارها و اصول طراحي لوگو شروع به طراحي لوگويي ساده و جذاب مي كنيم.

طراحي لوگو

با ايده پردازي به سمت طراحي لوگو حركت كنيد

يكي از مهم ترين و دشوارترين بخش هاي طراحي لوگو ايده پردازي و اتود زدن مي باشد. بايد در نظر داشته باشيد كه لوگوها بيانگر زمينه فعاليت و حيطه كاري شما باشند. ما در اين مقاله در نظر داريم براي يك عكاس كوهستان كه مهارت هاي زيادي در عكاسي زمستاني دارد طراحي لوگو انجام دهيم. به ادامه مطلب توجه كنيد:
بايد در نظر داشته باشيد كه در طراحي و ايده پردازي از اشكال و نمادهايي كه مرتبط با زمينه فعاليت مي باشند ، استفاده شود. بنابراين براي طراحي لوگوي يك عكاس زمستاني به جهت اينكه زمينه فعاليت عكاسي به مخاطبان القا شود ، مي توانيد از اشكالي مانند مثلث كه نماد از كوها مي باشند و مركزيت زمستان هم از آنجا شروع مي شود ، استفاده كنيد. طرح نهايي لوگوي منتخب را كه مي خواهيم آموزش دهيم در تصوير زير مشاهده مي كنيد.

زماني كه در طراحي لوگو خود ايده پردازي مي كنيد. قبل از پياده سازي در برنامه فتوشاپ ، بر روي كاغذ لوگو را طراحي كنيد و تغييرات مختلفي را در ساختار لوگو ايجاد كنيد. به عنوان مثال پس از جمع آوري نمادهاي مرتبط با سوژه طراحي ، از شكل مربع به جاي مثلث يا از دو خط به جاي سه خط استفاده كنيد. پس از بدست آوردن طرحي جامع از لوگو ، نوبت به پياده سازي در نرم افزار قدرتمند فتوشاپ مي رسد.

گام اول : پروژه را تنظيم كنيد.

يك سند جديد به ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پيكسل در فتوشاپ ايجاد كنيد. اين ميزان فضا انعطاف كافي براي طراحي و كار با اشكال در لوگو را در اختيار ما مي گذارد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

پس از ايجاد سند جديد ، بايد خطوط راهنما را به آن اضافه كنيد تا در قراردادن المان هاي لوگو در جاي خود به درستي عمل كنيد. از منوي بالاي صفحه نرم افزار فتوشاپ به مسير View > New Guid رفته و در دو حالت افقي و عمودي تنها يك خط با اندازه ۵۰% ايجاد كنيد. در صورت نياز مي توانيد خطوط بيشتري را ايجاد كنيد.
توجه : خطوط راهنما در نسخه نهايي لوگوي شما مشاهده نخواهند شد و تنها نقش راهنما را ايفا مي كنند.

گام دوم : ساختار اوليه لوگو را طراحي كنيد

براي طراحي لوگو از سه مثلث زاويه دار استفاده مي كنيد. آسان ترين راه براي طراحي مثلث زاويه دار ، ساخت مربع مي باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

براي طراحي مربع در فتوشاپ مي توانيد از ابزار Rectangle Tool استفاده كنيد و با انتخاب اين ابزار مربع را ترسيم كنيد. براي آنكه زوايا دقيق و يكسان باشند ، پس از انتخاب اين ابزار كليد Shift را نگه داريد و مربع را با ابعادي برابر با ۲۰۰ پيكسل رسم كنيد.
سپس با انتخاب ابزار Pen Tool از نوار ابزار ، نشانگر ماوس را بر روي يكي از زواياي مربع ببريد تا علامت – در كنار آن نمايش داده شود ، بر روي علامت كليك كنيد. اين كار باعث مي شود كه يكي از اضلاع حذف شده و شكل ما به صورت مثلث نمايش داده شود. سپس جهت مثلث بدست آمده را مانند تصوير زير تنظيم كنيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام سوم : جا به ­جايي اشكال

در اين مرحله شكل اوليه لوگوي خود را ايجاد كرده ايد. حال با فشردن دكمه Ctrl + J دو عدد ديگر از اين مثلث همسان را ايجاد كنيد و سپس سه مثلث را كنار يكديگر قرار دهيد. مثلث مياني را بزرگ تر نموده و لايه آن را به قبل از دو مثلث ديگر منتقل كنيد. حال مي توانيد از خطوط راهنماي سبز رنگ كمك بگيريد و شكل را درست در وسط تصوير قرار دهيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام چهارم : رنگ آميزي لوگو

حال ساختار اصلي لوگوي ما تشكيل شده است و به نوعي نمادي از كوه ها براي مخاطبان قابل تشخيص مي باشد. براي تفكيك اين سه مثلث از هارموني رنگ هاي مرتبط با اشكال استفاده كنيد. به عنوان مثال مي توانيد براي مثلث مياني ، رنگي متفاوت از دو مثلث كوچكتر انتخاب كنيد.

گام پنجم : اضافه كردن متن يا نام كمپاني

در اين مرحله براي بهتر شناخته شدن تجارتتان بهتر است به همراه لوگوي خود نام برند ، كمپاني ، تجارت و غيره را به ثبت برسانيد. انتخاب فونت و رنگ متن كاملا به سليقه فرد بستگي دارد. اما بهتر است از يك يا دو رنگ و فونت در لوگو استفاده شود تا لوگوي طراحي شده در ذهن مخاطب به راحتي ثبت شود و حرفه اي تر به نظر آيد. طراحي لوگوي ما به اتمام رسيده و آماده براي استفاده در انواع امور تبليغاتي مانند كارت ويزيت ، ست اداري ، سايت ها ، شبكه هاي اجتماعي و پوسترها خواهد بود.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام نهايي : اعمال تغييرات مختلف در طراحي لوگو

راز طراحي لوگو حرفه اي ، اعمال تغييراتي در ساختار لوگو مي باشد. در نگاه اول شايد لوگوي طراحي شده همان لوگوي مدنظرتان است. اما با تغييرات در المان هاي لوگو ممكن است طرح هاي جذابي را بدست آوريد كه از طرح اوليه حرفه اي تر و جذاب تر باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

اميدواريم از اين مقاله و آموزش طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ نهايت استفاده و لذت را برده باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۰:۱۴ ] [ bamana ]

شارژر باتري ديزل ژنراتور چيست ؟

اولين مسئله در مورد شارژر باتري ديزل ژنراتور عملكرد باتري ديزل ژنراتور است.شارژر باتري ديزل ژنراتور مي تواند منجر به شارژ كامل باتري ديزل ژنراتور و محافظت از عدم شارژ بيش از اندازه آن و يا جوش آوردن اسيد باتري ديزل ژنراتور شود. اين مسئله باعث طول عمر بيشتر باتري موتوربرق خواهد شد. باتري شارژر ديزل ژنراتور با ولتاژ و جريان محدود شده و خروجي ثابت جهت شارژ باتري سرب اسيد به خصوص باتري ديزل ژنراتور مناسب است.
باتري شارژر ديزل ژنراتور بر اساس سيستم سوئيچينگ ساخته شده اند و ساختار قوي و دقيق آن ها، امكان استفاده از آنها را در محيط هاي صنعتي با ميدان هاي الكترومغناطيسي بسيار قوي فراهم مي سازد. وزن سبك و ابعاد كوچك باتري شارژرها قابليت استفاده از آن ها را در محيط هايي با لرزش زياد و همچنين فضاهاي كم را موثر ساخته است.كيفيت بالاي اين شارژر باتري ديزل ژنراتور باعث كمتر گرم شدن شارژر مي شود و بر همين اساس مي توان اين باتري شارژرها را در محيط هاي با دماي بالا نيز استفاده كرد. نصب و راه اندازي ساده از مزاياي باتري شارژرهاي ديپسي انگلستان و ديتاكام تركيه مي باشد.

ادامه مطلب...


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۳:۱۹ ] [ bamana ]

طراحي لوگو آنلاين:

طراحي لوگو يعني بازتاب هويت فردي يا سازماني اشخاص و سازمان‌ها كه بسته به نوع فعاليت يا نگرش آنها ، بصورت رمزگونه نمايش داده ميگردد.

يكي از ابتدايي ترين دسته‌بندي‌ها ، طراحي لوگو را به دو نوع نوشتاري و تصويري تقسيم مي‌كند.

در واقع در هيچ منبع تخصصي گرافيك ، تقسيم‌بندي جامعي از سازماندهي لوگو ارائه نشده است و هرآنچه كه امروزه بصورت تعريف و مرزبندي مختصر در اين خصوص ارائه مي‌دهيم ، تازه ابتداي راه رشته طراحي لوگو است. چرا كه با ظهور فنآوري و پديده‌هاي نوين در عرصه طراحي گرافيك ، لوگو تغيير ماهوي داده و اصولا عملكردي ويژه با تاثيري بيش از آنچه تا كنون شاهدش بوده ايم خواهد داشت.

طراحي لوگو يكي از مهم ترين عناصر در شروع تجارت و كسب و كارها مي باشد. همچنين براي هويت بخشيدن به تجارت ها به كار مي رود و بسيار موثر در ارتباط برقرار كردن مخاطبان با برندها مي باشد. از اين رو طراحي لوگو در حوزه گرافيك يكي از گران ترين هاست. به همين خاطر هميشه براي گران ترين ها در حوزه هاي متفاوت راه حل ميانبر طراحي مي شود تا افرادي كه توانايي پرداخت هزينه هاي بالا را ندارند از اين راه حل ها استفاده كنند. يكي از راه حل هاي ميانبر در طراحي گرافيك ، طراحي لوگو آنلاين مي باشد.

طراحي لوگو با قيمت ارزان و بعضا رايگان بدين صورت است كه بعضي از سايت ها با جمع آوري و ارائه طرح هاي آماده به صورت پكيج و طبقه بندي موضوعي آنها به كاربران ، بازديد از سايت خود را بالا برده و به هيچ عنوان به فكر تجارت كاربران و مخاطبان نمي باشند. بديهي است اين طرح ها و پكيج هاي آماده كه به صورت رايگان يا با هزينه بسيار كم در اختيار كاربران قرار مي گيرد ، اختصاصي نيست.

 از آنجايي كه مهم ترين ويژگي در يك طراحي لوگو موفق و اصولي ، منحصر به فرد بودن آن مي باشد و بايد معنا و مفهوم خاصي در بطن يك لوگو طراحي شود. همچنين با توجه به توضيح بالا و اينكه ممكن است از يك طرح آماده چندين كاربر به عنوان نشان گرافيكي خود در تجارت و كسب و كارشان استفاده كنند ، بايد بدانيد كه با انتخاب اين دسته از لوگوها ، لوگوي منتخب شما مهم ترين اصل و استاندار را ندارد. پروسه طراحي لوگو به چندين مرحله تقسيم مي شود و در بين طراحي هاي گرافيك ، در گروه طراحي هاي زمانبر قرار مي گيرد. به همين دليل هيچگاه يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد در طول چند ثانيه طراحي نمي شود (طراحي لوگو آنلاين) و بي شك از كيفيت پاييني برخودار است.

همانطور كه طي مقالات قبلي گفته شد انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. اين قيمت براي عموم مردم بسيار بالا مي باشد و قادر به پرداخت هزينه هاي بالا در ابتدا و شروع يك تجارت براي طراحي لوگو نمي باشند. از اين رو مجموعه مائده ديزاين با در نظر گرفتن شرايط و جلب اعتماد و رضايت مشتريان ، قيمتي به مراتب پايين تر از هفت ميليون تومان براي طراحي لوگو در نظر گرفته است. طراحي لوگو اصولي طبق تمام استاندارهاي جهاني همراه با جذب بالاي كاربران و مخاطبان با قيمتي مناسب عموم مردم از شرايط و ويژگي هاي طلايي دفتر تبليغاتي مائده ديزاين مي باشد.

بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه تجارت بدون هويت مانند شخص بدون نام و نشان است. لوگوها شخصيت يك برند را به مخاطبان القا مي كنند و به كسب و كارها هويت و نشاني مي بخشند. لوگوها در ديد چند ثانيه اي مخاطبان نقطه شروع و پايان يك برند مي باشند و بسيار نقش حياتي در ميزان فروش و ارتباط بين مخاطبان با برندها خواهند داشت. به همين دليل طراحي لوگو برند يا تجارت خود را بسيار جدي و حياتي بدانيد.

منبع: مائده ديزاين

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۹:۴۰ ] [ bamana ]

مي توان از روي رنگ دود خروجي ديزل ژنراتور بسياري از عوامل و مسائل تكنيكي موتور ديزل را تشخيص داد كه در اينجا بصورت مختصر انواع رنگ دود ديزل و دلايل آنرا بيان مي كنيم.

پس از انجام عمل احتراق درون سيلندر، دود ناشي از عمل احتراق از مسير سوپاپ دود و اگزوز به خارج از موتوربرق هدايت مي شود. احتراق كامل و صحيح داراي كمترين ميزان دود مي باشد كه مكانيك ها اصطلاحا ميگويند موتور بدون دود كار مي كند اما در صورت تنظيم نبودن و يا فرسايش قطعات موتور ديزل و يا هر علت ديگري كه احتراق دردستگاه ديزل ناقص صورت گيرد، دود رنگي وگازهاي آلاينده از اگزوز خروجي ديزل خارج مي گردد. رنگ دود خروجي از موتور هاي ديزل نشانه خوبي جهت تشخيص وضعيت كاري موتور ديزل مي باشد.دود خروجي به صورت سياه، سفيد و آبي ظاهر ميگردد كه هر رنگ دود داراي دليلي مي باشد كه در زير آنرا شرح مي دهيم .

دود خروجي به رنگ سياه:

دود سياه به علت زياد بودن ميزان سوخت مصرفي وارده به ديزل: در اين حالت احتمالا پمپ و انژكتور تنظيم نيست و رفع اين مساله با تنظيم مجدد پمپ و انژكتورها ممكن مي باشد.

دود سياه به علت كم شدن فشار پاشش انژكتوراست. چون احتمالا سوراخهاي انژكتور و سوزن انژكتور گشاد شده و درنتيجه سوخت كاملا پودر نمي شود و بصورت چكه اي تزريق مي گردد مقدار نسبت سوخت به هوا تنظيم نبوده و احتراق كامل صورت نمي گيرد و رفع اين مساله با تنظيم مجدد انژكتورها و يا تعويض سوزن انژكتور مي باشد.

دود سياه به علت كثيف بودن فيلتر هوا و مكش كم هوا به سيلندر: چون در برابر ورود هوا به محفظه احتراق مقاومت وجود دارد و رفع اين مساله با تعويض فيلتر هوا ممكن مي باشد.دود سياه به علت نا مناسب بودن سوخت مصرفي: سوخت نامناسب است و يا بعلت ماندگاري طولاني،كيفيت خود را از دست داده است لذا بايد سوخت دستگاه با سوخت تازه و مناسب تعويض گردد.دود سياه به علت فرسايش قطعات موتور نظير رينگ ،پيستون ، بوش و سوپاپ ها: به علت فرار گازهاي متراكم شده از سيلندر مقداري هواي درون سيلندر كم شده و نسبت مناسب هوا به سوخت تغيير ميكند و رفع اين مساله با تعمير موتور و تعويض قطعات ممكن است.دود سياه به علت زياد بودن بار موتور : اگر بار موتور بيشتر از حد استاندارد باشد ، موتور براي سعي در جبران نيروي درخواستي دارد و رگلاتور پاشش سوخت را افزايش داده و موتوربرق دود سياه ميكند .براي رفع اين مساله بايد بار وارده بر موتور را كاهش داد و در ديزلهاي وسايل نقليه از دنده سنگين استفاده نمود .

دود سياه به علت كار كردن ديزل در مناطقي با ارتفاع زياد از سطح دريا : در اين مناطق فشار هوا كم و در نتيجه هواي ورودي به موتور كمتر خواهد شد (افت راندمان حجمي) و نسبت هوا به سوخت تغيير خواهد كرد لذا براي رفع اين مشكل بايد پمپ انژكتور دستگاه مجددا مناسب با اقليم منطقه تنظيم گردد.

دود خروجي به رنگ سفيد:

سرد بودن موتور و ايجاد دود سفيد: چون در ابتداي كار ،قطعات موتور سرد مي باشند، مقداري از از گرماي تراكم توسط اين قطعات و مايع سيستم خنك كننده جذب مي شود و به همين دليل گرماي درون محفظه احتراق به حد مطلوب نرسيده واحتراق سوخت ناقص خواهد بود با كاركردن موتور به مدت چند دقيقه و گرم شدن موتور اين مشكل حل مي شود.لازم به يادآوري است كه فلسفه وجودي ترموستات نيز در سيستم خنك كاري موتور همين نكته ميباشد كه ترموستات از گردش مايع خنك كننده در ابتداي شروع كار موتور بصورت موقتي جلوگيري ميكند تا دما سيلندر و محفظه احتراق هر چه سريعتر گرم شده و پس از رسيدن به دماي مطلوب جهت احتراق ،ترموستات به اصلاح باز شده و گردش آب در سيستم خنك كننده امكان پذير مي گردد.

وجود آب در سوخت و ايجاد دود سفيد: وجود ناخالصي ها نظير اب درون سوخت منجر به احتراق ناقص و بد كار كردن موتور مي شود كه براي رفع اين مشكل همواره استفاده از فيلترهاي ابگير و همچنين فيلترهاي تصفيه كننده سوخت در مسير ورودي گازوئيل به دستگاه را پيشنهاد مي دهيم.

آوانس بيش از حد تزريق سوخت و ايجاد دود سفيد: در اين حالت چون پيستون به آخر كورس تراكم نمي رسد لذا درجه حرارت هواي متراكم شده به حد اشتعال كامل سوخت نمي رسد ودر نتيجه قسمتي از سوخت بصورت كامل محترق نمي شود و نسوخته از موتور خارج مي گردد اين حالت شبيه حالت خام سوزي مي باشد.

دود خروجي به رنگ آبي:

وجود روغن در محفظه احتراق و ايجاد دود آبي : به علت فرسايش رينگ و پيستون، سيلندر و يا سوپاپ ها، روغن وارد محفظه احتراق شده و در آنجا مي سوزد ( روغن سوزي ) و براي رفع اين مشكل تعويض قطعات و تعمير موتور لازم مي باشد.

زياد بودن روغن در كارتل و ايجاد دود آبي : در صورت اضافه بودن روغن در موتور،روغن اضافي به محفظه احتراق نفوذ كرده و در آنجا حالتي شبيه روغن سوزي رخ ميدهد لذا مجموعه صنعتي كاشاني كاربران ديزل به خواندن مشخصات فني ديزل در كاتالوگ مربوطه و دانستن ميزان روغن كافي توصيه مي نمايد تا در هنگام سرويس هاي دوره اي به ميزان صحيح ( نه بيشتر و نه كمتر ) روغن داخل موتور ريخته شود.

رقيق بودن روغن و ايجاد دود آبي: به علت استفاده از روغن غير استاندارد و يا كار بيش از حد روغن و خارج شدن آن از حالت استاندارد ، روغن به محفظه احتراق راه پيدا مي كند و در انجا مي سوزد براي رفع اين مشكل همراه توجه به استفاده از روغن موتورهاي استاندارد و توجه به تعويض به موقع روغن طبق برنامه سرويس و نگهداري به كاربران ديزل توصيه مي گردد.

خرابي توربوشارژ و ايجاد دود آبي: در ديزل توربوشارژ دار در صورت خرابي ياتاقان و يا كاسه نمدهاي محور توربو شارژر، روغن همراه با هواي ورودي به محفظه احتراق وارد شده و در آنجا مي سوزد و با تعويض كيت توربو شارژر مشكل فوق حل مي گردد.

در برخي موارد در خروجي اگزوز جرقه هاي آتش همراه با دود خاكستري مشاهده مي شود كه دليل آن خرابي انباره اگزوز ودر مواردي تنظيم نبودن فيلر سوپاپ ها و تايمينگ نبودن زمان پاشش سوخت يا به اصطلاح پس سوزي است.

بوي گازهاي خروجي از اگزوز نيز مي تواند نشانه تنظيم نبودن احتراق باشد.

گازهاي خروجي و دود ناشي از احتراق نادرست داراي بوي نامطبوع وزننده هستند درحاليكه بوي گازهاي ناشي از احتراق كامل و درست داراي بوي كم و غير زننده است.

البته ميزان دود خروجي از اگزوز در همه موارد نشان دهنده ميزان عيب و نقص در موتور است مثلا كم بودن دود سياه خروجي نشان مي دهد كه انژكتورها يا پمپ انژكتور به ميزان كمي از تنظيم خارج شده اند و يا فيلتر هوا گرفته است و از سوي ديگر بيش از حد بودن دود سياه بصورت غليظ از اگزوز نشانگر خرابي بيش از اندازه پمپ و انژكتور و بيش از حد بودن سوخت مصرفي و يا بار وارده بر موتور است ، كه موجب گرم شدن موتور برق و يا حتي در برخي موارد موجب ذوب شدن پيستون مي گردد.

در صورت رفع نشدن مشكل با شركت ما, آرين صنعت تماس فرماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۰۱:۳۹ ] [ bamana ]

لوگو ها معمولا به گونه اي طراحي مي شوند كه در عين سادگي حاوي بيشترين اطلاعات و نشانه هاي تصويري باشند كه معمولاهدف تجاري دارند. لوگو ها چيزي شبيه امضا يا نشانه اي براي وجود يا حضور شخص يا موسسه اي است كه لوگو متعلق به آن است، مي باشد.

به عبارتي لوگو، نشانه يا علامتي گرافيكي است كه توسط سرمايه داران تجاري، موسسات و حتي اشخاص حقيقي، براي متمايز كردن خود از ديگران در ديد عموم، استفاده مي شود. لوگوها يا تماما گرافيكي هستند (سمبول يا آيكون) و يا از نام تجاري سازمان يا موسسه تشكيل شده اند (لوگوتايپ يا ورد مارك).

ادامه مطلب...


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۵۹:۲۶ ] [ bamana ]

در اين مقاله سعي داريم پشت صحنه طراحي و ايده پردازي لوگو را نمايش دهيم. همانطور كه مي دانيد لوگوها يكي از مهم ترين عناصر در شروع يك تجارت مي باشند. طراحان بايد علاوه بر به كارگيري خلاقيت ، اصول و چهارچوبي را در طراحي لوگو رعايت كنند. همچنين ايده پردازي لوگو در طرح و رمزآلود بودن لوگو باعث جذب بيشتر مخاطب مي شود.

مرحله اول : پيدا كردن چند كلمه كليدي در زمينه سوژه طراحي لوگو

ابتدا بايد حول محور سوژه طراحي لوگو ، تحقيقات و جمع آوري اطلاعات صورت گيرد. سپس چند كلمه كليدي مرتبط به سوژه پيدا كنيد. به عنوان مثال اگر مي خواهيد براي يك آموزشگاه كنكور لوگو طراحي كنيد. كلمات كليدي مرتبط با كنكور عبارت است از : آزمون چند گزينه اي ، مديريت زمان ، مستمر و…

مرحله دوم : پيدا كردن نمادهاي متناسب با كلمات كليدي

نمادهاي متناسب با كلمات كليدي طراحي كنيد. مثلا رايج ترين نماد براي آزمون هاي چند گزينه اي يا كنكور علامت تيك (√) مي باشد. نماد لغت مستمر به دليل اينكه دوبار از حرف “م” در اين لغت استفاده شده است ، مي توانيد لوگو را با حرف آغازين مستمر يعني “م” طراحي كنيد. همچنين براي زمان از نماد ساعت مي توان استفاده كرد.

مرحله سوم : اتود زدن يا طراحي اوليه بر روي كاغذ

در اين مرحله از كاغذ باطله استفاده كنيد. هر آنچه در ذهن خود نقش بسته است را بر روي كاغذ پياده كنيد. ممكن است در اين مرحله نتيجه مطلوبي را كسب نكنيد. نگران نباشيد هدف از اتود زدن يافتن يك طرح كلي از لوگو مي باشد. به طور مثال مي توانيم پي به اين موضوع ببريم كه بهتر است از چه اشكال هندسي در لوگو استفاده كنيم يا تايپوگرافي لوگوي ما چگونه باشد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۳:۵۹ ] [ bamana ]

ديزل ژنراتور دستگاهي است كه از طريق القاي الكترومغناطيسي انرژي مكانيكي را به

انرژي الكتريكي قابل استفاده تبديل مي كند.

اجزاي اصلي ديزل ژنراتور شامل موارد زير مي باشد :

 - 1 موتور ژنراتور

موتور ژنراتور در حقيقت  منبع انرژي مكانيكي ورودي به ديزل ژنراتور است. اندازه قدرت موتور ديزلي به طور مستقيم متناسب با حداكثر توان خروجي ژنراتور ( ديزل ژنراتور ) مي تواند كوپله شود.

عوامل مختلفي وجود دارد كه مي بايست در ذهن داشته باشيم تا يك موتور ديزلي خوب را براي ديزل ژنراتور خود انتخاب كنيم. از جمله توليد كننده موتور ديزل ژنراتور، نوع و نحوه كار موتور ديزل ژنراتور و نهايتا نحوه نگهداري از موتور ديزلي بر روي ديزل ژنراتور را اشاره كرد. ما در اين نوشتار به ۲ نكته اساسي در انتخاب يك موتور ديزلي براي استفاده در ديزل ژنراتور اشاره مي كنيم.

 .Aنوع سوخت مورد استفاده ديزل ژنراتور
 .Bنوع سوپاپ هاي موتور ديزل ژنراتور
موتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سيلندر (Overhead Valve – OHV)
موتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در بدنه موتور ديزل (Overhead Valve none -non-OHV)
درموتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سيلندر از امتيازاتي نسبت به ساير انواع موتور ها دارا مي باشد: با اين حال ، موتور ديزل ژنراتور OHV نيز گران تر از موتورهاي ديگر است.در حالت كلي از ۲ حالت سوپاپ در موتور ديزل ژنراتورها استفاده مي شود

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۴:۳۵ ] [ bamana ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب