خبري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 3039
چت باکس

اگر در حال حاضر تجارت يا كسب و كاري تازه تاسيس و نوپا در اختيار داريد. مي توانيد با آموزش گام به گام در اين مقاله لوگويي جذاب و ساده را براي تجارت خود طراحي كنيد. ما در اين مقاله سعي داريم طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ را در مدت زمان كوتاهي به مخاطبان آموزش دهيم.
طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ ، نيازمند آشنايي اوليه شما با محيط فتوشاپ مي باشد. فتوشاپ قادر به انجام كارهايي فراتر از ويرايش عكس است. هر چند در طراحي لوگو حرفه اي معمولا از برنامه هاي ديگري مانند كورل هم استفاده مي شود اما بايد بدانيم كه فتوشاپ يكي از قدرتمند ترين برنامه هاي طراحي لوگو مي باشد.
امروزه لوگوهاي موفق و مدرن در سطح جهاني ديگر پيچيده يا به اصطلاح كلاسيك نمي باشند. طراحي لوگوها در عين حال كه ساده هستند از استاندارهاي جهاني برخوداراند و بر طبق اصول طراحي شده اند. پس با توجه به تمام استاندارها و اصول طراحي لوگو شروع به طراحي لوگويي ساده و جذاب مي كنيم.

طراحي لوگو

با ايده پردازي به سمت طراحي لوگو حركت كنيد

يكي از مهم ترين و دشوارترين بخش هاي طراحي لوگو ايده پردازي و اتود زدن مي باشد. بايد در نظر داشته باشيد كه لوگوها بيانگر زمينه فعاليت و حيطه كاري شما باشند. ما در اين مقاله در نظر داريم براي يك عكاس كوهستان كه مهارت هاي زيادي در عكاسي زمستاني دارد طراحي لوگو انجام دهيم. به ادامه مطلب توجه كنيد:
بايد در نظر داشته باشيد كه در طراحي و ايده پردازي از اشكال و نمادهايي كه مرتبط با زمينه فعاليت مي باشند ، استفاده شود. بنابراين براي طراحي لوگوي يك عكاس زمستاني به جهت اينكه زمينه فعاليت عكاسي به مخاطبان القا شود ، مي توانيد از اشكالي مانند مثلث كه نماد از كوها مي باشند و مركزيت زمستان هم از آنجا شروع مي شود ، استفاده كنيد. طرح نهايي لوگوي منتخب را كه مي خواهيم آموزش دهيم در تصوير زير مشاهده مي كنيد.

زماني كه در طراحي لوگو خود ايده پردازي مي كنيد. قبل از پياده سازي در برنامه فتوشاپ ، بر روي كاغذ لوگو را طراحي كنيد و تغييرات مختلفي را در ساختار لوگو ايجاد كنيد. به عنوان مثال پس از جمع آوري نمادهاي مرتبط با سوژه طراحي ، از شكل مربع به جاي مثلث يا از دو خط به جاي سه خط استفاده كنيد. پس از بدست آوردن طرحي جامع از لوگو ، نوبت به پياده سازي در نرم افزار قدرتمند فتوشاپ مي رسد.

گام اول : پروژه را تنظيم كنيد.

يك سند جديد به ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پيكسل در فتوشاپ ايجاد كنيد. اين ميزان فضا انعطاف كافي براي طراحي و كار با اشكال در لوگو را در اختيار ما مي گذارد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

پس از ايجاد سند جديد ، بايد خطوط راهنما را به آن اضافه كنيد تا در قراردادن المان هاي لوگو در جاي خود به درستي عمل كنيد. از منوي بالاي صفحه نرم افزار فتوشاپ به مسير View > New Guid رفته و در دو حالت افقي و عمودي تنها يك خط با اندازه ۵۰% ايجاد كنيد. در صورت نياز مي توانيد خطوط بيشتري را ايجاد كنيد.
توجه : خطوط راهنما در نسخه نهايي لوگوي شما مشاهده نخواهند شد و تنها نقش راهنما را ايفا مي كنند.

گام دوم : ساختار اوليه لوگو را طراحي كنيد

براي طراحي لوگو از سه مثلث زاويه دار استفاده مي كنيد. آسان ترين راه براي طراحي مثلث زاويه دار ، ساخت مربع مي باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

براي طراحي مربع در فتوشاپ مي توانيد از ابزار Rectangle Tool استفاده كنيد و با انتخاب اين ابزار مربع را ترسيم كنيد. براي آنكه زوايا دقيق و يكسان باشند ، پس از انتخاب اين ابزار كليد Shift را نگه داريد و مربع را با ابعادي برابر با ۲۰۰ پيكسل رسم كنيد.
سپس با انتخاب ابزار Pen Tool از نوار ابزار ، نشانگر ماوس را بر روي يكي از زواياي مربع ببريد تا علامت – در كنار آن نمايش داده شود ، بر روي علامت كليك كنيد. اين كار باعث مي شود كه يكي از اضلاع حذف شده و شكل ما به صورت مثلث نمايش داده شود. سپس جهت مثلث بدست آمده را مانند تصوير زير تنظيم كنيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام سوم : جا به ­جايي اشكال

در اين مرحله شكل اوليه لوگوي خود را ايجاد كرده ايد. حال با فشردن دكمه Ctrl + J دو عدد ديگر از اين مثلث همسان را ايجاد كنيد و سپس سه مثلث را كنار يكديگر قرار دهيد. مثلث مياني را بزرگ تر نموده و لايه آن را به قبل از دو مثلث ديگر منتقل كنيد. حال مي توانيد از خطوط راهنماي سبز رنگ كمك بگيريد و شكل را درست در وسط تصوير قرار دهيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام چهارم : رنگ آميزي لوگو

حال ساختار اصلي لوگوي ما تشكيل شده است و به نوعي نمادي از كوه ها براي مخاطبان قابل تشخيص مي باشد. براي تفكيك اين سه مثلث از هارموني رنگ هاي مرتبط با اشكال استفاده كنيد. به عنوان مثال مي توانيد براي مثلث مياني ، رنگي متفاوت از دو مثلث كوچكتر انتخاب كنيد.

گام پنجم : اضافه كردن متن يا نام كمپاني

در اين مرحله براي بهتر شناخته شدن تجارتتان بهتر است به همراه لوگوي خود نام برند ، كمپاني ، تجارت و غيره را به ثبت برسانيد. انتخاب فونت و رنگ متن كاملا به سليقه فرد بستگي دارد. اما بهتر است از يك يا دو رنگ و فونت در لوگو استفاده شود تا لوگوي طراحي شده در ذهن مخاطب به راحتي ثبت شود و حرفه اي تر به نظر آيد. طراحي لوگوي ما به اتمام رسيده و آماده براي استفاده در انواع امور تبليغاتي مانند كارت ويزيت ، ست اداري ، سايت ها ، شبكه هاي اجتماعي و پوسترها خواهد بود.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام نهايي : اعمال تغييرات مختلف در طراحي لوگو

راز طراحي لوگو حرفه اي ، اعمال تغييراتي در ساختار لوگو مي باشد. در نگاه اول شايد لوگوي طراحي شده همان لوگوي مدنظرتان است. اما با تغييرات در المان هاي لوگو ممكن است طرح هاي جذابي را بدست آوريد كه از طرح اوليه حرفه اي تر و جذاب تر باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

اميدواريم از اين مقاله و آموزش طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ نهايت استفاده و لذت را برده باشيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۰:۱۴ ] [ bamana ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب