خبري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 24
دیروز : 12
افراد آنلاین : 1
همه : 3112
چت باکس

تبليغات كليكي (PPC) يكي از محبوب‌ترين شيوه‌هاي انجام تبليغات در فضاي آنلاين هستند. تبليغات كليكي در سال ۱۹۹۶ براي اولين بار معرفي شدند. مطابق آمار ارائه شده توسط SocialMediaToday در سال ۲۰۱۷ هفت ميليون تبليغ‌دهنده بيش از ۱۰.۱ ميليارد دلار را به تبليغات كليكي اختصاص داده‌اند و شركت‌هاي بزرگ و شناخته شده سهم بزرگي از هزينه‌هاي بازاريابي خود را به تبليغات كليكي اختصاص مي‌دهند. براي مثال شركت آمازون سالانه بيش از ۵۰ ميليون دلار از بودجه بازاريابي خود را صرف تبليغات كليكي مي‌كند.

تبليغات كليكي يكي از محبوب‌ترين روش‌هاي تبليغات در ميان كسب‌وكارهاي ايراني است. احتمالا همينطور كه در حال خواندن اين مقاله هستيد مثال‌هاي متعددي از برندهاي ايراني كه قبلا تبليغات كليكي آن‌ها را در فضاي وب ديده بوديد به خاطر بياوريد. در اين مقاله ما قصد داريم در مورد تبليغات كليكي، انواع تبليغات كليكي، مزيت‌ها و معايب تبليغات كليكي،كسب درآمد از تبليغات كليكي و در نهايت تعرفه‌هاي تبليغات كليكي صحبت كنيم.

تبليغات كليكي چيست؟

تبليغات كليكي (Pay Per Click) به تبليغاتي اشاره دارد كه در آن‌ها تبليغ‌دهندگان تنها به ازاي كليك انجام شده به روي تبليغات خود در رسانه‌هاي ناشر، هزينه پرداخت مي‌كنند. در اين روش تبليغ‌دهندگان براي نمايش‌هايي كه منجر به كليك نمي‌شوند هيچ هزينه‌اي پرداخت نمي‌كنند.

تبليغات PPC يا تبليغات CPC؟

زماني كه از تبليغات كليكي صحبت مي‌شود معمولا دو عبارت CPC و PPC مشابه پنداشته مي‌شوند و برداشت اشتباه از اين دو عبارت مي‌تواند باعث سردرگمي تبليغ‌دهندگان شود. در ادامه هر دو عبارت را به صورت خلاصه تعريف مي‌كنيم.

پرداخت به ازاي كليك (PPC)

PPC كوتاه شده Pay Per Click يا پرداخت به ازاي كليك است و به شيوه پرداخت هزينه تبليغات اشاره دارد. در اين شيوه پرداخت تبليغ‌دهندگان به ازاي هر كليك انجام شده در رسانه‌هاي ناشر به روي تبليغاتشان به ناشر مبلغ مشخصي پرداخت مي‌كنند.

هزينه هر كليك (CPC)

CPC كوتاه شده غير مجاز مي باشدt Per Click و به معناي هزينه هر كليك است. هزينه هر كليك زماني به كار مي‌رود كه شما در حال برنامه‌ريزي و اجراي كمپين‌هاي تبليغاتي خود به صورت پرداخت به ازاي كليك (PPC) هستيد و هزينه‌اي كه در نظر داريد براي هر كليك بپردازيد را CPC مي‌ناميد.

انواع تبليغات كليكي

همسان (Native)

در ايران تبليغات همسان از جمله محبوب‌ترين روش‌هاي انجام تبليغات براي برندهاي بزرگ هستند. در تبليغات همسان، محتواهاي تبليغاتي تبليغ‌دهندگان در قالب تصوير و متن به كاربران نشان داده مي‌شود. تبليغات همسان در ايران معمولا در قالب مطالب پيشنهادي (Recommendation Ads) و در محيط سايت‌ها به كاربران نشان داده مي‌شوند. در ادامه يك نمونه تبليغات همسان مديااد را در سايت ورزش۳ مشاهده مي‌كنيد.

 

تبليغات در جستجو (Search Ads) يكي ديگر از روش‌هاي بسيار محبوب انجام تبليغات در ايران است. در اين نوع تبليغات محتواي تبليغاتي تبليغ‌دهندگان در نتيجه جستجوي كاربران اينترنت و در صورت مرتبط بودن با عبارت جستجو شده توسط كاربران به آن‌ها نشان داده مي‌شود. يكي از ملموس‌ترين مثال‌هاي تبليغات در جستجو، تبليغات گوگل (Google Ads) هستند. در تبليغات گوگل تبليغ‌دهندگان كلمات كليدي مرتبط با كسب‌وكار خود را تعريف كرده و گوگل با استفاده از الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي خود و با توجه به ميزان ارتباط آن كلمات كليدي با عبارات جستجو شده توسط كاربران، محتواهاي تبليغاتي تبليغ‌دهندگان را به آن‌ها نشان مي‌دهد.

در كنار تبليغات گوگل (Google Ads)، نوع ديگري از تبليغات جستجو كه در ايران محبوب و مورد استفاده برندهاي بزرگ است، تبليغات جستجوي كافه‌بازار (CafeBazaar Search Ads) است. در تبليغات جستجوي كافه‌بازار صاحبان اپليكيشن مي‌توانند پس از تعيين كلمات كليدي مرتبط به كسب‌وكار خود و ثبت محتواهاي تبليغاتي، تبليغات خود را در نتيجه جستجوي كلمات كليدي مرتبط با كسب‌وكارشان در قسمت جستجوي نام اپليكيشن در كافه‌بازار به كاربران نمايش دهند.

ريتارگتينگ (Retargeting)

تبليغات ريتارگتينگ (Retargeting) نوع ديگري از تبليغات كليكي هستند كه به سبب عملكرد مناسب خود و نتايج مطلوبي كه براي تبليغ‌دهندگان رقم مي‌زنند در طي سال‌هاي گذشته در ميان تبليغ‌دهندگان محبوب شوند. در تبليغات ريتارگتينگ تبليغ‌دهندگان، كاربراني كه حداقل يك بار از سايت تبليغ‌دهنده بازديد كرده‌اند را در محيط اينترنت شناسايي و تبليغات مرتبط با هر كاربر را به او نشان مي‌دهند. از جمله مزيت‌هاي كليدي اين نوع تبليغات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • قابليت بهينه‌سازي پيشرفته
  • قابليت هدف‌گيري دقيق
  • بهبود تصوير برند

ريتارگتينگ محصول (Product Retargeting)

تبليغات ريتارگتينگ محصول (Product Retargeting) نوع پيشرفته‌تري از تبليغات ريتارگتينگ هستند. در اين نوع تبليغات تبليغ‌دهندگان كاربران سايت خود را در محيط اينترنت شناسايي مي‌كنند و محصولي را كه كاربر قبلا در سايت تبليغ‌دهنده مشاهده كرده بود به او نشان مي‌دهند. با توجه به اينكه كاركرد اصلي اين نوع تبليغات نشان دادن محصول ديده شده توسط كاربر در محيط اينترنت به كاربر است، اين نوع تبليغات بيشترين استفاده را براي تبليغ‌دهندگان مالك سايت‌هاي فروشگاهي دارند.

تبليغات بنري (Banner Ads)

تبليغات بنري از جمله ابتدايي‌ترين نوع تبليغات اينترنتي هستند كه در ابتدا به صورت اجاره‌اي (Rent) و پرداخت به ازاي نمايش (CPM) به تبليغ‌دهندگان ارائه مي‌شدند. در طي سال‌هاي گذشته رسانه‌هاي ناشر تبليغات به ارائه تبليغات بنري به صورت پرداخت به ازاي كليك (PPC) روي آورده‌اند. تبليغات بنري همانطور كه از نام آن‌ها برداشت‌ مي‌شود به صورت بنري و معمولا در بالا و ستون‌هاي كناري سايت‌هاي ناشر تبليغات ارائه مي‌شوند. در تصوير زير يك نمونه تبليغ بنري از سايت ورزش۳ را مشاهده مي‌كنيد.

منبع : مديااد

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۰:۱۸ ] [ bamana ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب