خبري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 3049
چت باکس

صفحه تماس با ما در وب سايت شامل تمامي راه هاي ارتباطي براي كاربران جهت ارتباط با مدير سايت و يا ساير افراد مشغول به فعاليت در سايت مي باشد.
صفحه تماس با ما در وب سايت به اندازه صفحه اصلي، صفحه درباره ما و صفحه معرفي محصولات و خدمات حائز اهميت مي باشد. و حتي در بعضي حوزه هاي كاري مهم تر از اين صفحات نيز به حساب مي آيد؛ به گونه اي كه شما مي توانيد صفحه ي تماس با ما را در سايت طوري تنظيم كنيد كه منجر به تماس با شما در حوزه ي كاريتان شود. يعني اطلاعات و راه هاي تماس با شما در آن وجود داشته باشد. اما اين سوال مطرح است كه چطور مي توان يك صفحه ي تماس با ماي مناسب براي وب سايت خود طراحي كنيم ؟
گاهي اهميت صفحه ي تماس با ما در بعضي حوزه هاي كاري دوچندان مي شود، براي مثال شما يك فروشگاه فيزيكي داريد كه داراي يك سري مشتريان دائم مي باشد، شما در كنار آن يك فروشگاه اينترنتي نيز راه اندازي مي كنيد تا در مواردي كه مشتريان به دلايلي نمي توانند حضوري به فروشگاه رفته و خريد كنند، امكان خريد به صورت اينترنتي، برايشان وجود داشته باشد.

صفحه تماس با ما
اطلاعات مورد نياز صفحه تماس با ماي فروشگاه هاي اينترنتي عبارتند از :

1-شماره تماس هاي فروشگاه فيزيكي حتما در صفحه ي تماس با ما قرار داده شود.
2- قرار دادن شماره تماس فروشگاه اينترنتي .
3- آي دي تلگرام يا كانالي كه براي وب سايت راه اندازي شده است.
4- اگر فروشگاه داراي مشتري خارجي باشد، بايد اسكايپ، وايبر، ساير شبكه هاي اجتماعي هم گذاشته شود.
5- قرار دادن نقشه (map)
6- در صورتي كه فروشگاه داراي چندين نمايندگي در تهران يا شهرهاي ديگر باشد، بايد شماره تماس و آدرس آن ها نيز قرار داده شود.
7- قرار دادن فرم تماس در اين صفحه نيز از الزامات مي باشد. تعداد فيلدهاي اين فرم هم بسته به حوزه ي كاري متفاوت است.
8- جهت جلب اعتماد مشتريان گذاشتن چند عكس از كاركنان همراه با شرح وظايف آن ها نيز مي تواند مفيد باشد .

قوائد و اصولي كه در صفحه ي تماس با ما بايد رعايت شود در كسب و كارهاي مختلف، متفاوت مي باشد، در هر صورت نتيجه اي كه حاصل مي شود بايد منجر به افزايش conversion rate (نرخ تبديل) يعني افزايش اعتماد به كاربران و در نتيجه تماس با شما باشد .
متاسفانه امروزه يكي از ضعف هايي در وب سايت ها وجود دارد اين است كه اگر چه با به كارگيري روش ها و قوائد سئو و business موجب افزايش بازديد كنندگان وب سايت شده اند اما كاربران با مراجعه به سايت و ديدن صفحه تماس با ما اعتماد خود را از دست داده و سايت را ترك مي كنند چرا كه اين صفحه خالي يا داراي اطلاعات نامناسبي مي باشد.

قوانيني كه بايد در خصوص طراحي صفحه تماس با ما در تمامي وب سايت ها رعايت شود شامل :

1- در ابتدا بايد به اين سوال پاسخ داده شود كه چرا فردي كه اين صفحه را مي بيند بايد تماس بگيرد و يا چطور مي توانيد براي حل مشكلش به او كمك كنيد؟
2- راه حل هاي مختلف تماس ارائه شده باشد به گونه اي كه اين امكان براي كاربران فراهم باشد تا مطابق ميل خود هر كدام از راه هاي ارتباطي كه راحت تر است را انتخاب كند.
3- در صفحه تماس با ما، حتما بايد يك فرم براي دريافت اطلاعات موردنياز با حداقل فيلدهاي مورد نياز قرار داده شود و تعداد اين فيلدها وابسته به حوزه كاري و نوع مخاطبان مي باشد.
4- قواعد call to action (دعوت) بايد رعايت شود به گونه اي كه راه ارتباطي كه راحت تر يا سريع تر يا موجب جلب اعتماد بيشتر مي شود، برجسته شود. به عنوان مثال گذاشتن آدرس فيزيكي دفتر يا شركت مي تواند اعتماد كاربر را نسبت به وب سايت افزايش دهد و همچنين استفاده ازعباراتي نظير اين كه براي آمدن به دفتر ما نياز به هيچ هماهنگي نيست و مي توانيد در روزهاي تعيين شده به دفتر ما مراجعه فرماييد، بسيار تاثيرگذار است.
5- در صفحه ي تماس با ما بايد نوع نگاه مديريت سايت نمايان باشد.
6- گذاشتن افراد مشغول به فعاليت در سايت همراه با عكس و شرح وظايف در جلب اعتماد كاربران موثر خواهد بود. در اين صورت كاربران آگاهي پيدا مي كنند كه از چه افرادي، چه سوالاتي در چه حوزه هايي بپرسند.
7- لينك به صفحات اجتماعي و ابزارهاي ارتباطي بايد وجود داشته باشد يعني علاوه بر آدرس ايميل مي توان آي دي تلگرام كه امروزه بسيار مرسوم است قرار داده شود.
8- در صفحه اي تماس با ما، بعد از پركردن فرم تماس بايد يك فرم تشكر يا اطلاع رساني زمان پاسخ گويي به سوال كاربر نشان داده شود.

نتيجه گيري :

رعايت تمامي اين نكات موجب جلب اعتماد كاربران به وب سايت و كسب و كار شما خواهد شد كه نشان دهنده موفقيت كسب و كار شما در حوزه ي ديجيتال است.

منبع: آويناوب

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۰:۵۷ ] [ bamana ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب