خبري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 2940
چت باکس

نحوه توليد محتوا در وردپرس : امروزه توليد محتوا در سايت ها از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه توليد محتواي مناسب موجب جذب كاربران به سايت مي شود و همين عامل در افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجو تاثيرگذار خواهد بود .بنابراين توليد محتواي با كيفيت و مطابق بر اصول سئو موجب ترافيك بيشتر، افزايش نرخ تبديل وب سايت مي شود و داشتن سايت خوب وابسته به اين عوامل مي باشد.

مراحل توليد محتوا :

گام اول : توليد محتواي مناسب

در ابتداي كار بايد در مورد عنواني كه مي خواهيد توليد محتوا كنيد، اطلاعات اوليه به دست آوريد. در صورتي كه اطلاعات كافي از موضوع موردنظر نداريد، از گوگل كمك بگيريد و سرچ كنيد. مطالب منتشر شده در سايت هاي مختلف را مطالعه كنيد تا اطلاعات كافي در مورد آن بدست آوريد. همچنين مي توانيد در مورد آن از افرادي كه درآن زمينه تجربه و دانش كافي دارند، مصاحبه كنيد و از دانش آن ها بهره بگيريد. سپس يك نرم افزار ويرايشگر متن را باز كرده و شروع به مكتوب كردن اطلاعات و دانشي كه كسب كرديد به زبان خودتان كنيد. سعي كنيد از ابعاد مختلف موضوع موردنظر بنويسيد . براي نوشتن محتواي مناسب بايد ذهني خلاق داشته باشيد يعني بتوانيد موضوع مورد نظر را شرح و بسط دهيد و در مورد ابعاد مختلف موضوع، محتوا توليد كنيد به گونه اي كه خود را جاي خواننده تصور كرده و بتوانيد از ديد آن به موضوع نگاه كنيد. محتواي شما بايد پاسخ سوالاتي كه در ذهن خواننده در مورد موضوع موردنظرش ايجاد شده را بدهد. سعي كنيد محتوا در عين داشتن اطلاعات مفيد و منحصر به فرد، جذاب باشد به طوري كه خواننده را به خواندن آن ترقيب كند. سپس نوشته ي خود را بخوانيد و آن را از نظر آيين نگارشي و محتوا و غلط املايي مورد بررسي قرار دهيد و مشكلات آن را برطرف كنيد. حالا اين سوال مطرح است كه طول پست يا مقاله استاندارد از نظر گوگل چقدر است ؟ امروزه محتواي طولاني مورد توجه گوگل است و بهترين تعداد كلمات براي نوشته  بين 1600 تا 2000 مي باشد. براي اينكه متوجه شويد نوشته شما داراي چند كاراكتر است مي توانيد از قسمت پايين، سمت چپ نرم افزار ورد كنترل كنيد و هم مي توانيد از سايت word counter استفاده كنيد.

حتما بخوانيد  بك آپ گرفتن از وردپرس از سايت وردپرس

نحوه توليد محتوا در وردپرس

نكات توليد محتواي جذاب و تاثيرگذار بر سئوي سايت :

  • گذاشتن عكس هاي جذاب و با كيفيت مرتبط با موضوع در محتواي توليد شده
  • توليد پادكست در مورد موضوع مورد نظر به اين صورت كه مصاحبه با افراد صاحب تجربه در مورد موضوع موردنظر را ضبط كرده و به عنوان پادكست در محتواي خود استفاده كنيد.
  • توليد كردن و قرار دادن ويديو مرتبط با موضوع موردنظر

گام دوم : رعايت دستورات و قواعد سئو در محتواي توليد شده

بعد از اينكه محتواي خود را آماده كرديد، وارد قسمت نوشته ها شويد و گزينه اضافه كردن نوشته تازه را بزنيد و وارد صفحه نوشته جديد شويد.در ابتدا يك عنوان جذاب براي نوشته ي خود انتخاب كنيد. عنوان شما بايد به گونه اي باشد كه كاربر را براي خواندن نوشته ي شما ترقيب كند. در مرحله ي بعد محتوايي كه توليد كرديد را در كادري مخصوص نوشته است كپي كنيد. حال نوبت آن رسيده است كه محتواي خود را مطابق با استاندارهاي سئو ويرايش كنيد.

مشخص كردن كليد واژه كانوني براي محتوا :

انتخاب كليد واژه كانوني براي نوشته از مراحل مهمي است كه جهت توليد محتواي مورد توجه گوگل، بايد رعايت شود. براي نوشته ي خود كليد واژه كانوني مناسب انتخاب كنيد و بايد آن كليد واژه را در محتواي خود به كار ببريد. حال ممكن است اين سوال براي مخاطب پيش آيد چند بار بايد كليد واژه در محتوا  استفاده شود؟ درپاسخ به اين سوال بايد گفته شود كه بايد در هر 1000 كلمه ي محتوا بايد 50 بار از كليد واژه كانوني استفاده كنيد. شايد بپرسيد كه 50 بار دقيقا بايد خود كلمه كانوني بيايد ؟ خير، مي توانيد از كلمات هم معني و نزديك به كليد واژه كانوني نيز استفاده كنيد . نمونه :به عنوان مثال موضوع محتواي شما در مورد سئو مي باشد . كلمه كليدي مناسب با اين موضوع : سئو كلمات هم خانواده با آن : بهينه سازي سايت، قواعد سئو از نظر گوگل، تاثير لينك سازي در سئو، تاثير استفاده از عكس در سئوي سايت، ريسپانسيو بودن در سئوي سايت

حتما بخوانيد  نمايش اكانت اينستاگرام در وردپرس

عنوان اصلي نوشته را داخل تگ H1 قرار دهيد :

عنوان اصلي نوشته شما علاوه بر جذابيت بايد حاوي كليد واژه كانوني باشد چرا كه رعايت اين نكته از نظر گوگل بسيار حائز اهميت مي باشد و موجب افزايش سئوي سايت مي شود.

سرتيترهاي داخل نوشته را در تگ H2 بگذاريد:

سرتيترهاي نوشته ي شما بايد تگ H2 باشد براي اين كار عنوان را انتخاب كرده و با استفاده از ويرايشگر، قسمت بند آن را به تگ H2 تغيير دهيد.

استفاده از لينك هاي داخلي :

براي لينك سازي در داخل نوشته بايد عبارت يا كلمات مرتبط يا هم معني با كليد واژه كانوني را در نوشته خود بيابيد وآن ها را به مقالات مرتبط با آن ها در داخل وب سايت خود لينك دهيد چرا كه لينك سازي داخلي در سئوي داخلي سايت ارزش بالايي دارد. در هر پست يا نوشته به تعداد 2 تا 5 لينك داخلي بدهيد.

بهينه سازي عكس هاي مورد استفاده در نوشته :

  • عكس هايي كه در پست خود استفاده مي كنيد بايد بهينه باشند چرا كه ممكن است در سرعت لود شدن سايت اختلال ايجاد كنند بنابراين حجم عكس هاي مورد استفاده بايد كم تر از 200 كيلو بايت باشد.
  • عكس هاي مورد استفاده حتما داراي خاصيت image alt باشد چرا كه اين ويژگي سبب مي شود كه ربات هاي گوگل و ساير موتور هاي جستجوگر، معني و محتواي عكس را متوجه بشوند. و نكته ديگر اين كه از كليدواژه كانوني نوشته خود براي خاصيت alt عكس ها استفاده كنيد.
  • ابعاد عكس يك ويژگي مهم در سرعت باز شدن عكس است.عكس به همان اندازه اي كه در صفحه استفاده شده، به همان سايز باشد. بسياري از قالب هاي سايت ابعاد تصاوير را خودشان تنظيم مي كنند. بهتر است اگر اين اتفاق مي افتد، ما نيز عكس را به همان اندازه اي كه بارگزاري مي شود، در سايت قرار دهيم.

منبع: آوينا وب

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۴۲:۰۵ ] [ bamana ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب