خبري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 3048
چت باکس

از آنجايي كه طراحي لوگو در انواع تجارت ها از اهميت بالايي برخوردار است و درحال حاضر طراحي لوگوي ارزان يكي از دغدغه هاي صاحبان كسب و كار شده است. در اين مقاله به بررسي تاثيرات قيمت بر طراحي لوگو مي پردازيم

لوگوهاي گران قيمت:

لزوما گران بودن هزينه طراحي لوگو نمي تواند تضمين كند. كه تمام اصول طراحي در لوگو رعايت شده است. مي توان در بين لوگوهاي مشهور كه بسيار موفق بوده اند و در گروه گران قيمت ترين لوگوها قرار مي گيرند به گوچي، شانل، لوييس ويتون و باربِري اشاره كرد.

با توجه به اين كه انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. شما مي توانيد با يك مبلغ مناسب، نه بسيار ارزان يا گران يا حتي رايگان، يك لوگو حرفه اي و استاندارد را براي برند تجاري خود داشته باشيد. پس به سراغ متخصصان طراحي لوگو مجموعه مائده ديزاين مراجعه فرماييد تا با قيمتي مناسب اقدام به طراحي لوگو شما كنند.

چند نمونه لوگوي گران قيمت :

 

طراحي لوگو براي برند يا شركت ها بسيار جذاب و تاثيرگذار مي باشد. طراحي لوگو در دسته كارهاي تخصصي و پيچيده قرار گرفته است. همچنين مهم ترين اصل در طراحي لوگو منحصر به فرد بودن لوگو مي باشد كه در شروع طراحي بايد از خود پرسيد هدف از طراحي لوگو چه مي باشد و زمينه فعاليت ، حيطه كاري و تخصص شركت يا كمپاني چيست؟

در طراحي لوگو در نظر داشته باشيد كه ويژگي هايي از شركت يا برند شما مثل قابل اعتماد بودن حرفه اي بودن و منحصر به فرد يا متخصص بودن به مخاطبان منتقل شود.

در تمام مراحل طراحي اينكه چه مفهومي را مي خواهيد به مخاطبان القا كنيد در نظر داشته باشيد. مخاطبان با توجه به لوگوي شما دريافت خواهند كرد كه با چه شركتي در ارتباط هستند.

در طراحي لوگو علاوه بر در نظرگرفتن زمينه فعاليت شركتي كه سوژه طراحي لوگو است ، بايد شناخت كامل از مخاطبان خود داشته باشيد.

يكي از مهم ترين عوامل يا شرايطي كه در طراحي لوگو بايد در نظر گرفته شود اين است كه لوگوي طراحي شده ممكن است در چه اموري استفاده شود و با چه مكان هايي مطابقت دارد.

·      كارت ويزيت

·      بروشور و كاتالوگ

·      ست اداري

·      وب سايت

·      شبكه هاي اجتماعي

·      تبليغات تلوزيوني

·      بيلبورد

 

همانطور كه مي دانيد اشكال مختلف ( مربع ، مستطيل ، دايره ، خط صاف ، منحني و غيره) تاثيرات مختلفي بر مخاطبان دارد و احساسات متفاوتي را به بيننده منتقل مي كند.

 

·      دايره : امنيت و تعادل

·      بيضي : مدرن و نوآوري

·      دواير هم مركز : مشاركت ، انسجام و همكاري

·      مثلث و سه ضلعي : قدرت ، استحكام و استقامت

·      مربع : توانايي ، نيرو و حرفه اي

·      خطوط افقي : هارموني و كنتراست

·      خطوط عمودي : تكنولوژي

·      خطوط مورب : انرژي و پيشرفت

·      خطوط منحني : ملايم بودن

همانند اشكال ، رنگ ها هم از نظر روانشناسي ، حس هاي مختلفي را به بيننده منتقل مي كنند و حاوي پيام هايي براي مخاطبان هستند. به راهنماي رنگ ها توجه كنيد:

·      قرمز : هيجان ، شور ، عشق ، خشم

·      نارنجي : انرژي ، پيشرفت ، تغيير ، موفقيت

·      زرد : نيرو ، شادي ، خوش بيني ، گرسنگي

·      سبز : طبيعت ، رشد ، پول ، كنتراست

·      آبي : احساس ، آرامش ، هماهنگي ، صداقت

·      بنفش : وفاداري ، ثروت ، مدرن بودن ، منطق

·      خاكستري : خنثي بودن ، به دور از زمان

·      سياه : اقتدار ، تخصص ، اعتماد ، اعتبار

·      سفيد : خلوص ، پاكي ، بي گناهي ، نشانه مرگ

·      قهوه اي : پايداري ، ارگانيك ، راحتي

·      متاليك : ثروت ، لاكچري ، پرستيژ ، كيفيت

طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه لوگو در بازه ي زماني مشخص قديمي يا از كار افتاده نشود. استفاده از هرگونه المان هاي كاربردي در لوگو كه بر طبق مد طراحي شده باشد اشتباه مي باشد. از طراحي هاي مدگرايي و گرايشي در لوگو خودداري كنيد.

اگر قصد داريد لوگوي خود را بر اساس تايپوگرافي طراحي كنيد. بايد بدانيد كه نام برند يا شركت شما به عنوان لوگو شناخته مي شود. در نتيجه فونت دلخواه و مناسب شركت يا تجارتتان را خودتان خلق كنيد و از فونت هاي آماده استفاده نكنيد تا لوگويي جذاب و منحصر به فرد در اختيار داشته باشيد.

پس....

ابتدا هدف و مفهوم را از طراحي لوگو مشخص كنيد. سپس بر روي كاغذ اتود بزنيد. پس از تاييد طرح نهايي ، نرم افزاري قدرتمند و حرفه اي مانند فتوشاپ و كورل براي پياده سازي طرح انتخاب كنيد و نهايت خلاقيت و ابتكار خود را در طراحي لوگو به كار بگيريد تا لوگو منحصر به فرد ، جذاب و تاثيرگذار در اختيار داشته باشيد.

ساختن يك لوگو كار ساده اي به نظر مي رسد مطمئناً اين كار ساده است اما نكات ظريفي در انجام اين كار وجود دارد كه باعث مي شود طراحي و استفاده بهينه از لوگو به كاري بسيار مشكل تبديل شود. تنها به ياد داشته باشيد كه بايد ذات مشتريان و تجارت خود را در زمان طراحي لوگو در ذهن داشته باشيد واينكه مشتريان از شما چه چيزي مي خواهند. بعد از طراحي موفق لوگوي برند بايد آن را ثبت كرده و تمام تلاش خود را بكار بريد تا بتوانيد سمبولي قابل تشخيص و مثبت از خدمات يا محصولات خود ارائه كنيد.

 

اميدواريم از اين مقاله نهايت لذت و يادگيري را برده باشيد!

 

منبع:مائده ديزاين

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۵۹:۲۶ ] [ bamana ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب